khanay-farmuda
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اذهب الى الأسفل
avatar
Admin
المساهمات : 61
تاريخ التسجيل : 22/04/2022
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضوhttps://khanay-farmuda.ahlamontada.com

#چەند_پرسیارێکی_گرینگ لەبارەی زانستی فەرموودەوە باوکی غەزالی دەپرسێ محدث شیخ نافع عبد اللە گرتکی وەڵام دەداتەوە Empty #چەند_پرسیارێکی_گرینگ لەبارەی زانستی فەرموودەوە باوکی غەزالی دەپرسێ محدث شیخ نافع عبد اللە گرتکی وەڵام دەداتەوە

الثلاثاء مايو 10, 2022 1:19 pm
#چەند_پرسیارێکی_گرینگ لەبارەی زانستی فەرموودەوە باوکی غەزالی دەپرسێ محدث شیخ نافع عبد اللە گرتکی وەڵام دەداتەوە 28209311


#چەند_پرسیارێکی_گرینگ لەبارەی زانستی فەرموودەوە
باوکی غەزالی دەپرسێ
محدث شیخ نافع عبد اللە گرتکی وەڵام دەداتەوە
📙قوڕبان سەبارەت بەمەنهەجی شەڕتیە بێجگە لە ئیمام محمدی کوڕی اسماعیلی بوخاری چەند موحەددیسی تر لەسەر ئەم مەنهەجە شەڕتیەن؟

📤 بوخاری یەکەم کەس بوو ئەم مەنهەجەی هێنا
پێش بوخاری ئیستدلال هەبوو بێ شەرتیە. بەلام تەبویبی بوو، بەلام بوخاری هات و شەرتیە ی هاویشتە سەرێ.

📙ئەی باشە قوڕبان ئیمامی شافیعیش هەر شەڕتیەی دانەنا سەبارەت بەمەڕاسیل، ئەوە واناگەیەنێ کە پێش بوخاریش شەڕتیە هەر هەبووە؟

📤نەخێر، بۆ ئیحتجاج بوو بەس.

📙قوڕبان چەند فەرموودەی (معنعن) هاتووە لە صحیح البخاري؟ وە ئایە هەموو ڕیوایەتەکانی (معنعن)ی بوخاری متصلن؟

📤ئەسل وایە موتەسیل بێت.
ئەممان چەند هاتووە پرسیارەکە هەڵەیە لەبەرئەوەی
1. بوخاری ئەگەر نەزانێ یان سابیت نەبێت سەماع ڕیواتیان لێ ناکات.
2. موعەنعەن بە پێی تەبەقات دەگۆرێت...
3. بوخاری بۆ سەماعات زیاتر لە 6 یان 7 جۆرو صوڕەی هەیە هەروەک لە (تاریخ الكبير)دا.

📙قوڕبان لەتەبەقەی چەندەمڕا ئەگەر معنعن لەڕیوایەتەکانی هەبوو بەزەعیف دادەندرێ؟

📤گوڵە باغ بە زەعایف دانانرێ ئاوا دەم و دەست بەڵکوو ئەگەر کابرا شوبهەمان لێ کرد کە ئیرسالاتی هەیە یان تەدلیسات ئەو کات تەوەققوف دەکەین، تاوەکو بزانین هیچ قەتع هەیە یاننا، ئەگەر هەبوو تەماشا دەکەین بزانین لەگەل قەتعەکەی بەکەڵکی ئیستدلال و ئیحتجاج دێت یان بەس مەحەللی ئیستدلالە.

ئەگەر یش هیچ قەتع نەبوو ئەوا عەنعەنە هیچ کێشەیەکی نییە.

لە تەبەقەی شێخی موسەننیف و شەیخی شەیخی واتا صغار التابعين وانت نازل الى شيخ المحدث.

📙قوڕبان جیاوازی لەنێوان ئیستیدلال و ئیحتیجاجدا چییە؟

📤ئیحتیجاج واتا بەکارهاتووە حەتمەن لە لایەن موجتەهیدێکی موعتەبەر فی الغالب.
بەلام لە ئیستدلالا مەرج نییە بەکارهاتبێت.. بەلام فی الغالب وایە... واتا فەرمودە هەیە مەحەللی ئیستدلالە دەتوانی تۆ بەکاری بهێنیت با پێش تۆش بەکاریان نەهێنا بێت بۆ ئەو حوکمەی تۆ بەکارت هێناوە.. یان بۆ ئەو بابەی تۆ بەکارت هێناوە.
هەندەک جار دەبێتە التبويب حال التصنيف واتا لەو کاتەی کە کتابەکەی دەنوسێتەوە ئەو کات پرسیاری لێ دەکەن جا لە ئیستدلالی گشتی دەچێتە قالبی ئیحتجاجی مەحەللی یان تایبەت.. واتا ئەگەر ئەو پرسیارە نەبوایە نەیدەکردە تەبویب و بەکاری نەدەهێنا.

📙یا شیخ ئەم هەموو بابەتە داخیلی مەنهەجی شەڕتیە دەبێ ؟

(ترتيب الأحاديث في الباب /المراسیل/المعلقات/الآثار الموقوف/تكرار الحديث/أن يخرج الحديث عن حدِّ الغَرابة/تراجم الأبواب ومسالكها/تراجم ظاهرة/تراجم خفية (استنباطية)/تراجم مرسلة/غريب الحديث/ذكر الناسخ والمنسوخ/ذكر مختلف الحديث).

یانیش مەنهەجی شەڕتیەی بوخاری تەنیا ئەم لایەنە دەگرێتەوە

شروطه في أسانيد صحيحه:
1- الصحة: أن تتوفر في كل حديث يخرجه في صحيحه شروط الحديث الصحيح المعروفة، وهي ثقة الرواة، والاتصال فيما بينهم، وخلوّ الحديث من الشذوذ والعلل.
2- الرجال (الرواة: أن يجمع الراوي بين الحفظ والإتقان، وبين طول الملازمة للراوي الـمُكثر، حتى يُخرج له في الأصول، وأما إذا لم يُلازم الراوي المكثر إلا مدة يسيرة فإنه يُخرج له في المتابعات والشواهد.
3- اتصال السند المعنعن: أن يثبت اتصال الراوي بمن روى عنه بالعنعنة بالنصّ، دون الاكتفاء بالمعاصرة وإمكانية اللقاء فقط؟

📤ئەمانە ئوسولی موتەئەخرینە گولەباخ و هەندەکیش پەیوەندی پێوە نییە.
هەندەکیش دەچێتەوە سەر موتەقەددمین.
بزانە م. بەرێز، ئەسل لە لای موتەقەدیمین مەڕوییاتی ڕاویە نەوەک تەوسیق و تەزعیف.
چونکە ئەم دوو چەمکە بنیات دەندرێت لەسەر ئەسلی مەڕویاتی، نەوەک باری (الجرح و التعديل)ـەکەی
الرجوع الى أعلى الصفحة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى